Mat & kost

Jag har funderat lite över att byta från blogg.se till devote. Vet inte riktig om det är någon bra idé men vad tycker ni? Kommer ni stanna kvar om jag bloggar från devote? Ska fundera lite under dagen nu.

Huvudvärk det har jag fortfarande, mår även lite illa eftersom jag gått och småätit hela eftermiddagen! Hatar att jag gör det men är så rastlös. Måste verkligen ändra mina matvanor eftersom jag aldrig har regelbunda måltider & jag får problem med detta. Jag kan till exempel äta glass istället för mat, vilket är superdumt & det är något jag verkligen skäms över. Tänkte att jag skulle börja föra matdagbok för att ha mer koll på vad jag äter & att jag verkligen äter när det är lunch eller middag! Dock tror jag det är något jag ska göra för mig själv eftersom det är väldigt personlig vad man äter. I vilket fall för mig.

Mat har alltid varit ett laddat ämne alltså. När jag gick på mellanstadiet åt jag inprincip ingenting från klockan 7 till 14.30 och när jag sedan kom hem åt jag glass istället för mat. Nu äter jag åtminstone frukost & lunch i skolan. Men måste lära mig att äta när det väl är måltider som sagt.

Hur är era matvanor? Är ni lika dåliga som jag på att äta hälsosam mat?




Kommentarer
Postat av: Anonym

jag äter mest hela tiden.. inte så bra..

2010-08-31 @ 21:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0