Lite skoltips sådär!

Godkväll kära läsare! Hur mår ni? Har skolångesten börjat? Det har den i vilket fall på mig, men jag vet att det nog kommer kännas bättre imorgon när man får träffa allt folk igen och eftersom jag vet att mina tjejer känner som jag så kan vi nog komma fram med någon vettig formulering som lugnar nerver och magknip! Skulle behöva lite Egoboost just nu så funderar starkt på att köpa Bellas bok och få lite pepptips!

Jag tänkte att jag kunde försöka ge er lite vettiga tips själv och även försöka intala mig själv dessa.

1. Lita på dig själv! Någon som jag alltid säger till mig själv är det att man ska lita på sin egen kunskap och att om man tror på det man själv kan göra brukar det mesta fungera lite bättre.

2. Prata ut. Om du känner att "nej det här går åt helvete", prata med någon i din omgivning om vad du känner. Det brukar oftast också leda till att man känner sig lite bättre tillmods. Dessutom kan det även leda till att man får hjälp, dina vänner kanske är superbra på det där om procent som just du kanske har svårt för. Allt blir lite lättare om man sväljer sin stolthet och ber om hjälp.

3. Försök att vända det negativa till något positivt. Är det jobbigt att börja skolan? Vänd det till något positivt, man får träffa sina skolkamrater igen, och om även om det är gymnasium eller högstadie så kan man tänka att det bara är den del av pusslet till det man tillslut kommer leva på. Sitt jobb.



Hoppas det lugnar sig lite nu i era magar för er som börjar skolan eller redan har börjat skolan.


Kom ihåg med en positiv inställning kan till och med lärare bli någorlunda snälla.

Nu: En dusch eftersom jag ännu inte duschat från mitt löppass. Opps.. därför hoppas jag att ni njuter av de "alma har precis tränat" äckelbilderna. Ha en bra skoldag imorn nu allesammans!



Kommentarer
Postat av: Anonym

bra tips =)

och du är ju jätteduktig i skolan så du behöver ju inte oroa dig :D

2010-08-22 @ 21:51:26
Postat av: Svar på kommentar

Tack så mycket, och tack igen :)! Kan inte ro för att jag orar mig.. hehe behöver ha lite tips själv kanske.

2010-08-23 @ 16:00:17
URL: http://aalmaaxen.bloggse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0