Tradition

Trött i ögonen, har varit uppe sedan sju. Påbörjade mitt sommarjobb, måla staketet. Tyvärr jävlades gud med mig idag och bjöd på 5 minuters skurar stup i kvarten. Tog beslutet att fortsätta på måndag. En liten random tanke som ofta cirkulerar runt i huvudet är juuu Vad ska man göra på midsommar? Helst skulle jag inte vilja göra något. Inte känna något, inte ha förhoppningar, inte känna sig misslyckad för lockarna i håret slickar sig.

Bara vara som när man var liten. Åka till kolstad, dansa runt midsommar stången(trots att jag aldrig gjorde det som barn) hitta på pjäser med sysslingar, inte vara blyg, äta lite, vara glad för att man får vara uppe sent. Tyvärr fungerar det inte så idagens sociaty. Ändrar mina värderingar och tänker att åka bort skulle vara fint. Med min Alfred. Kanske är vi inte såna människor men det skulle vara fint. Eller?

Hoppas er midsommar blir fin i vilket fall. Kanske det blir en bra kväll trots allt?
Man har ingen aning.


Förra midsommar.

Nu ska jag sova. Kram och Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0