POLITIKER ÄR OMOGNA

Hallå på er alla :)! Hur är det med er? Själv är jag ganska slut efter dagen, har haft skolval precis hela dagen & det har varit mycket att ordna med. Nu är iallafall allt klart. Ska avslöja några saker som detta val ledde till tänkte jag! Partiet som fick mest röster, procentuellt på Trojenborgskolan, var Moderaterna. Då tror ni säkert att det var Alliansen som kampade hem priset mem sammanlagt vann de Rödgröna som block. Något annat chockartat enligt mig var att i nian var det ungefär en tredje del av alla elever som röstade på Sverigedemokraterna. Fyfan! Ogillar SD starkt!

Jag själv röstade blankt, anser att, efter debatten igår, är de flesta politiker omogna & barnsliga som står på tv & klankar ner på varandra istället för att verkligen prata politik. Om fyra år ska jag dessvärre ta ett beslut. Hoppas att poliktikerna kan vakna upp och inse att det inte handlar om dom själva utan att de ska styra Sverige för folkets skull. Nu sitter jag dock och mumsar lite godis, tänkte ta lite outfit bilder sen. Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0