SKOLVAL

Hejsan Hoppsan alla glada! Kom precis hem ifrån träningen & en stunds tittande på match tillsammans med en del töser. Har varit urusel bloggning idag men när hösttröttheten smyger sig på vill man passa på att ta det lugnt när man har möjligheten. Imorgon är det i vilket fall skolval på min skolan & elevrådet som jag är med i, har arrangerat detta. Kom just på att jag också måste rösta...

Jag har verkligen ingen aning & anser själv att jag, 15 år gammal, inte är tillräckligt mogen för att rösta. Rösta gör man när man är 18 år. Punkt. Självklart roligt att det ska bli ett skolval men jag är så kluven. ÅH.
Har funderat mycket över vilken sida jag stämmer bäst överens med, Alliansen & de Rödgröna så att säga. I vissa fall håller jag med Socialdemokraterna men i andra fall Moderaterna. Vill ligga någonstans i mellan så antar att jag får rösta på typ Feministiska insiativet(stavning).. höhö.

Vad anser ni om politik, allians eller rödgrön? Vilket parti är självklart för er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0