Nothing is permanent

Tänkt på saker. Analyserar jämt, jämt & jämt. Min historia är verkligen bad girl gone good & mycket av min tid här på denna jord går ut på att försöka vara en så bra människa som möjligt. Vad definerar en bra människa? En som tränar & alltid gör sitt bästa i skolan? En som är snäll mot alla, likgiltig, normal (osynlig?)? En som jämt är glad och pushar andra, en ledare?

Ingen är perfekt säger någon. Fel säger jag. Man kan välja att vara den människan. Men hallåå Alma, alla gör misstag. Sant, men en perfekt människa är en sådan som gör misstag men inser att den gjort fel. Perfekt & perfekt. Perfekt för mig handlar inte om grymma betyg, bäst i sport och rummet är pedantiskt samtidigt som man njuter av en grovmacka med keso & gurka, - utan om hur man handlar som människa. SÅ.


Saken som jag skulle komma fram till med det här inlägget var att man kan säga att man vet vem man är, hittat sig själv & insett "sån är jag" Men, det kvittar om du är 16 eller 45, för inget är bestående. Du kan ändra dig & sedan ändra dig. Jag har inte hittat mig själv men jag inser också att det kanske inte är så viktigt som jag först trodde, det är bara en grund, för inget är som sagt bestående. Skönt va?


Tänk på det du. Så du inte sitter där när du är 90 år och tänker på hur du skulle velat förändra ditt liv. Fånga dagen förfan & nu har jag varit seriös för ett år.

Herrå

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack! behövde läsa det där! :D

2011-09-09 @ 17:39:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0