Jag mår bra

Är nog ganska glad att inte tog bort min gamla skruttiga blogg. Mitt lilla krypinhåll, sagan om mitt tragiska liv, trassliga meningar och orytmisk ångest. Osammanhängade texter och falska bilder, elaka leenden och avslöjande ögon. Här är jag ju igen, skriver på samma vis, så ingen förstår, en solig dag i Juli. Jag kan ju inte motstå mina ivriga tankar som behöver få något slags utlopp. Det var så längesen nu.

Idag när jag låg där, i en faktiskt väldigt oskön solstol, i ett virrvarv av tankar, kom jag faktiskt fram till att 2012 har varit det bästa året i mitt liv. Än så länge. Jag är så lycklig.

Jag har en pojkvän som jag älskar villkorslöst. Det är verkligen så. Han låter mig styra och ställa, för att sedan säga, nu är det bra Alma, för visst är det så att man för en gångs skull inte behöver stressa? Jaaaag vet. Suck, generat leende, puss, gullis. En lugnade vind en höstdag i november. Ett värmestråk i en naken sjö. En ljusglimt i december. Han gör mig så naken, sårbar och oskuldsfull, det skrämmer mig, men jag har aldrig mått bättre. Kära kärlek, kära albin, tack.

Jag har mina vänner, mina solglimtar. Vi som kan prata om allt, vi som delar tankar och erfarenheter, vi som delar kärlek. Vi som kan sitta på min altan och skratta så vi gråter, PÖRRPUNG. Vi som äter tills vi mår illa. Vi som snuvar tillsammans och vi som dansar tillsammans, vi gråter, skrattar och delar livet tillsammans. Med er mår jag som bäst. Tack

Nu när jag hållt mitt tacktal, låtit er lyssnat på mitt babbel, viktiga babbel, så ska jag nog ta min brända kropp och njuta och solskenet ytterligare.

Kommentarer
Postat av: En som älskar dig

PUSSSSSS, du är fin, bäst och min pullaaaaa. björkfjollan nummer 1

2012-07-09 @ 21:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0